Ja ārkārtējās situācijas laikā nav saņemts personas iesniegums un nepieciešamie dokumenti atkārtotai invaliditātes ekspertīzes veikšanai, Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) iepriekš izdotais lēmums par invaliditāti tiek pagarināts automātiski uz sešiem mēnešiem. Tas nozīmē, ka iepriekš izdotā lēmuma par invaliditāti un uz invaliditātes laiku izsniegto atzinumu termiņš tiek pagarināts bez personas iesnieguma.
Minētā kārtība attiecas arī uz gadījumiem, ja persona iesniegumu un dokumentus invaliditātes ekspertīzei nebūs varējusi noformēt un iesniegt trīs mēnešus pēc ārkārtējās situācijas beigām. To nosaka 2020.gada 20.martā pieņemtie grozījumi Invaliditātes likumā, kas attiecas arī uz pašreizējo ārkārtējo situāciju.
Grozījums paredzēts, lai personas ar invaliditāti COVID-19 izplatību ierobežojošo pasākumu dēļ nezaudētu tiesības uz sociālo nodrošinājumu, t.i., saņemtu invaliditātes pensiju, valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu invaliditātes gadījumā, kā arī citus invaliditātes seku mazināšanai nepieciešamos sociālos pakalpojumus, pabalstus un atvieglojumus.
Ja cilvēkam ir iespēja un ģimenes ārsts vai ārstējošais ārsts ir sagatavojis nosūtījumu invaliditātes ekspertīzei, cilvēks to var iesniegt VDEĀVK – nosūtot pa pastu vai ar elektronisku parakstu. Tad personai invaliditātes ekspertīze tiek veikta parastajā kārtībā un atbilstoši noteikts termiņš.