Nr. p.k.
|
Apstrādes
nolūks
|
Personas datu
Kategorijas
|
Juridiskais
Pamats
|
|
1.
|
Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrācija un pārreģistrācija
|
Ministrija apstrādā tikai tādus personas datus un tādā apjomā, kāds ir noteikts Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr.385 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrēšanu” 12. punktā, kā arī noteikumu 1. un 4. pielikumā.
|
Juridisko pienākumu izpilde (Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 17. panta pirmā daļa; MK 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr.385 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrēšanu” 8. un 9. punkts.
|
|
Glabāšanas termiņš: sociālo pakalpojumu sniedzēju iesniegumu un lēmumu reģistrs un lēmumi par reģistrāciju un izslēgšanu no sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistra glabājas pastāvīgi. Sociālo pakalpojumu sniedzēja lietas (iesniegumi, sarakste, lēmumu kopijas, reģistrācijas apliecību kopijas, uzaicinājumi, pavadvēstules u.c.) un lēmumi par reģistrācijas sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā atlikšanu, atteikšanu un citi lēmumi – 10 gadi.
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam ir pienākums sniegt personas datus Ministrijai, jo personas datu sniegšanu un apstrādi paredz normatīvie akti, kas norādīti pie tiesiskā pamata. Personas datu nesniegšanas gadījumā būs liegta iespēja reģistrēt sociālo pakalpojumu sniedzēju un veikt tā pārreģistrāciju.
|
2.
|
Sociālā uzņēmuma statusa piešķiršana un sociālā uzņēmuma reģistra uzturēšana
|
Ministrija apstrādā tikai tādus personas datus, tādā apjomā un kārtībā, kāda ir noteikta MK 2018. gada 27. marta noteikumos Nr.385 “Noteikumi par sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupām un sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas, reģistrēšanas un uzraudzības kārtību”, MK 2018. gada 20. februāra noteikumos Nr.101 “Noteikumi par Sociālo uzņēmumu komisiju” un Ministrijas izstrādātajā iesnieguma veidlapas paraugā (https://www.lm.gov.lv/lv/pieteiksanas-sociala-uznemuma-statusa-iegusanai).
|
Uzdevumu izpilde, ko Ministrija veic sabiedrības interesēs vai īstenojot tai likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras (Sociālā uzņēmuma likuma 4. pants, 5. panta ceturtā daļa; MK 2018. gada 27. marta noteikumi Nr.385 “Noteikumi par sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupām un sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas, reģistrēšanas un uzraudzības kārtību”; MK 2018. gada 20. februāra noteikumos Nr.101 “Noteikumi par Sociālo uzņēmumu komisiju”).
|
|
Glabāšanas termiņš: pastāvīgi. Uzņēmuma likvidācijas vai reorganizācijas gadījumā dokumenti nododami glabāšanai Latvijas Nacionālā arhīvā.
|
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam ir pienākums sniegt personas datus Ministrijai, jo personas datu sniegšanu un apstrādi paredz normatīvie akti, kas norādīti pie tiesiskā pamata. Personas datu nesniegšanas gadījumā nebūs iespējams iegūt sociālā uzņēmuma statusu vai kļūt par sociālo uzņēmumu komisijas locekli.
|
|
3.
|
Kompetentas institūcijas darba aizsardzības jautājumos statusa piešķiršana
|
Ministrija apstrādā tikai tādus personas datus, tādā apjomā un kārtībā, kāda ir noteikta MK 2008. gada 8. septembra noteikumos Nr.723 “Noteikumi par prasībām kompetentām institūcijām un kompetentiem speciālistiem darba aizsardzības jautājumos un kompetences novērtēšanas kārtību”.
|
Uzdevumu izpilde, ko Ministrija veic sabiedrības interesēs vai īstenojot tai likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras (MK 2008. gada 8. septembra noteikumi Nr.723 “Noteikumi par prasībām kompetentām institūcijām un kompetentiem speciālistiem darba aizsardzības jautājumos un kompetences novērtēšanas kārtību”).
|
|
Glabāšanas termiņš: pastāvīgi. Uzņēmuma likvidācijas vai reorganizācijas gadījumā dokumenti nododami glabāšanai Latvijas Nacionālā arhīvā.
|
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam ir pienākums sniegt personas datus Ministrijai, jo personas datu sniegšanu un apstrādi paredz normatīvie akti, kas norādīti pie tiesiskā pamata. Personas datu nesniegšanas gadījumā nebūs iespējams iegūt kompetentās institūcijas statusu darba aizsardzības jautājumos.
|
|
4.
|
Saraksta par personām, kuras ir tiesīgas darboties kā kompetentie speciālisti darba aizsardzības jautājumos, uzturēšana un aktualizācija
|
Kompetentā speciālista vārds, uzvārds, sertifikāta numurs un izdošanas datums, informācija par attiecīgā speciālista sertifikāta anulēšanu un tās datums.
|
Juridisko pienākumu izpilde (MK 2008. gada 8. septembra noteikumu Nr.723 “Noteikumi par prasībām kompetentām institūcijām un kompetentiem speciālistiem darba aizsardzības jautājumos un kompetences novērtēšanas kārtību” 41. punkts)
|
|
Glabāšanas termiņš: sarakstā glabājas pastāvīgi līdz sertifikāta anulēšanas dienas. Darba aizsardzības vecāka speciālista dati sarakstā glabājas piecus gadus no izglītību apliecinošā dokumenta izdošanas dienas.
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam, kas ir nokārtojis sertifikācijas eksāmenu, nav pienākums sniegt personas datus Ministrijai, tā tos saņem no personāla sertifikācijas institūcijas, lai, izpildot normatīvajā aktā noteiktu pienākumu, iekļautu speciālistu attiecīgajā sarakstā (https://www.lm.gov.lv/lv/media/19424/download). Darba aizsardzības vecākais speciālists, kurš ieguvis MK noteikumu Nr.723 “Noteikumi par prasībām kompetentām institūcijām un kompetentiem speciālistiem darba aizsardzības jautājumos un kompetences novērtēšanas kārtību” 9. punktā minēto izglītību, ir iekļaujams sarakstā, ja Ministrija ir saņēmusi attiecīgu iesniegumu (piekrišanu).
|
5.
|
Bērnu adopcijas procesa administrēšana un organizēšana
|
- Adopcijas reģistra veidošana un uzturēšana – Ministrija apstrādā tikai tādus personas datus, tādā apjomā un kārtībā, kāds ir noteikts MK 2022. gada 1. februāra noteikumos Nr. 81 “Adopcijas reģistra noteikumi”;
- Adopcijas uz ārvalstīm procesa organizēšana - Ministrija apstrādā tikai tādus personas datus, tādā apjomā un kārtībā, kāds ir noteikts MK 2018. gada 30. oktobra noteikumos Nr. 667 “Adopcijas kārtība”.
|
- Juridisko pienākumu izpilde (Bērnu tiesību aizsardzības likuma 31. panta ceturtā daļa; MK 2022. gada 1. februāra noteikumi Nr. 81 “Adopcijas reģistra noteikumi”; MK 2018. gada 30. oktobra noteikumi Nr. 667 “Adopcijas kārtība”);
- Uzdevumu izpilde, ko Ministrija veic sabiedrības interesēs vai īstenojot tai likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras (MK 2004. gada 27. janvāra noteikumu Nr.49 “Labklājības ministrijas nolikums” 5.2.14. apakšpunkts)
|
|
Glabāšanas termiņš: adopcijas reģistrā personas datus Ministrija glabā atbilstoši MK 2022. gada 1. februāra noteikumos Nr. 81 “Adopcijas reģistra noteikumi” 15. un 16. punktā noteiktajai kārtībai un termiņam. Ārvalstu adopcijas lieta glabājas pastāvīgi.
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam ir pienākums sniegt personas datus Ministrijai, jo personas datu sniegšanu un apstrādi paredz normatīvie akti, kas norādīti pie tiesiskā pamata. Personas datu nesniegšanas gadījumā būs liegta iespēja piedalīties bērna adopcijas procesā, tai skaitā, saņemt atļauju iepazīties ar adoptējamu bērnu, saņemt atļauju bērna adopcijai uz ārvalstīm u.tml.
|
6.
|
Par vienās dzemdībās dzimušu triju un vairāk bērnu piedzimšanu vienreizējā valsts sociālā pabalsta piešķiršana un izmaksa
|
Bērnu vecāka vārds, uzvārds, trīs vai vairāku vienlaikus dzimušu bērnu piedzimšanas fakts, skaits, datums un dzimšanas vieta (ārstniecības iestādes nosaukums), norēķina konts, vienreizēja sociālā pabalsta piešķiršanas dati (MK rīkojuma datums, numurs, pabalsta apmērs) un maksājuma dati.
|
- Uzdevumu izpilde, ko Ministrija veic sabiedrības interesēs vai īstenojot tai likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras (MK 2018. gada 17. jūlija noteikumi Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas”);
- MK rīkojums par vienreizēja valsts sociālā pabalsta piešķiršanu.
|
|
Glabāšanas termiņš: 5 gadi no pabalsta izmaksas dienas.
|
Apstrādes nepieciešamība: MK rīkojuma projekta sagatavošanai, izdošanai un pabalsta izmaksai ir nepieciešami viena no bērnu vecāka un viņu bērnu personas dati, kas uzskaitīti iepriekš. Grāmatvedības likums noteic pienākumu bērnu vecākam šos datu sniegt, ja viņš vēlas saņemt attiecīgo pabalstu. Personas datu nesniegšanas gadījumā Ministrijai nav ne tiesību, ne arī faktisko iespēju rosināt un veikt šī pabalsta izmaksu.
|
7.
|
Projektu atlase, īstenošana un uzraudzība
|
- Ministrija apstrādā tikai tādus personas datus un tādā apmērā, kāds ir nepieciešams specifisko atbalsta mērķu projektu atlases, atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, starptautiskās palīdzības un ārvalstu finanšu palīdzības programmu īstenošanas, un uzraudzības nodrošināšanai, un citu Ministrijas kā projekta īstenošanas atbildīgās iestādes un nozares ministrijas normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildei;
- Ārvalstu finanšu palīdzības programmu ietvaros īstenotajos projektos Ministrija veic personas datu apstrādi atbilstoši šo programmu īstenošanas nosacījumiem.
|
- Juridisko pienākumu izpilde (Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 223/2014 (2014. gada 11. marts) par Eiropas atbalsta fondu vistrūcīgākajām personām 51.panta 1.punkts; Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 11. panta trešā daļa, Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 11. panta trešā daļa);
- Uzdevumu izpilde, ko Ministrija veic sabiedrības interesēs vai īstenojot tai likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras (uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likuma pamata izdotie MK noteikumi: 2015. gada 24. februāra noteikumi Nr.108; 2015. gada 8. septembra noteikumi Nr. 517; 2015. gada 10. februāra noteikumi Nr.77; MK 2021. gada 7. septembra noteikumi Nr. 621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība”).
|
|
Glabāšanas termiņš: ar Valsts programmas projektu saistītie dokumenti – lēmumi un protokoli glabājas pastāvīgi. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ietvaros īstenoto projektu dokumenti glabājas atbilstoši to noteikto glabāšanas termiņiem.
|
Apstrādes nepieciešamība: iepriekš minētie normatīvie akti noteic Ministrijai pienākumu apstrādāt noteikto personas datu apjomu, savukārt projekta dalībniekam tos sniegt. Personas datu nesniegšanas gadījumā vai sniegšana nepilnā apjomā liedz iespēju piedalīties attiecīgā projekta īstenošanā.
|
8.
|
Finansējuma piešķiršana normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, tai skaitā nodrošinot valsts budžeta apakšprogrammu īstenošanu un tā izlietojuma uzraudzību
|
- Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas, asistenta un pavadoņa, aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti, cietušo rehabilitācijas, no psihoaktīvo vielu, apreibinošo vielu un procesiem atkarīgu personu sociālās rehabilitācijas, psihologa pakalpojumu sniegšanai nepieciešamie personas dati un valsts budžeta līdzekļu administrēšana;
- Nepilngadīgu patvēruma meklētāju izmitināšanai; atbalsta personām ar invaliditāti mājokļa pielāgošanai sniegšanai; dienas centra, pusceļa mājas un grupu mājas pakalpojumu sniegšanai; mērķdotācijas pabalstam bērna uzturam audžuģimenē; ārpusģimenes atbalsta centru sniegto pakalpojumu nodrošināšanai nepieciešamie personas dati un valsts budžeta līdzekļu administrēšana. Visos iepriekš uzskaitītajos gadījumos Ministrija apstrādā tikai tādus personas datus un tādā apjomā, kāds ir noteikts attiecīgajos MK noteikumos, kas minēti tiesisko pamatu sadaļā.
|
Uzdevumu izpilde, ko Ministrija veic sabiedrības interesēs vai īstenojot tai likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras (Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 14. pants, 15. 1 panta piektā daļa, MK 2014. gada 23. decembra noteikumi Nr. 790 “Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanas kārtība no vardarbības cietušām un vardarbību veikušām pilngadīgām personām”; MK 2020. gada 11. augusta noteikumi Nr. 509 “Kārtība, kādā no apreibinošām vielām un procesiem atkarīgas personas saņem sociālās rehabilitācijas pakalpojumus”; MK 2010. gada 28. decembra noteikumi Nr. 1208 “Noteikumi par psihologa pakalpojuma apjomu personai līdz 18 gadiem, kurai pirmreizēji noteikta invaliditāte un kura dzīvo ģimenē, kā arī tās likumiskajam pārstāvim, un pakalpojuma saņemšanas kārtību”; MK 2019. gada 2. aprīļa noteikumi Nr. 138
“Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu” 36. punkts un citi MK noteikumi, kas regulē attiecīgā pakalpojuma vai pasākuma finansēšanas kārtību no valsts budžeta līdzekļiem.
|
|
Glabāšanas termiņš:
- Klienta lieta valsts līdzfinansēta grupu dzīvokļu pakalpojuma piešķiršanai (pakalpojuma piešķiršanas pamatojuma dokumenti, sarakstes dokumenti) - līdz lēmuma par pakalpojuma piešķiršanu pieņemšanai;
- Lēmumi par uzņemšanu rindā valsts apmaksāto vai līdzfinansēto sociālo pakalpojumu (grupu dzīvokļu) saņemšanai un to piešķiršanu un lēmumu reģistrs – 75 gadi;
- Lēmumi par valsts apmaksāta vai līdzfinansēta grupu dzīvokļa pakalpojuma piešķiršanas atteikumu un lēmumu reģistrs – 10 gadi;
- Sarakste un attaisnojuma dokumenti par finansējuma piešķiršanu normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, tai skaitā nodrošinot valsts budžeta apakšprogrammu īstenošanu - 5 gadi no datu apstrādes veikšanas dienas.
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Ministrijai, jo tā personas datus saņem no pašvaldībām, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas, cietušo rehabilitācijas u.c. pakalpojuma un atbalsta sniedzējiem, kuriem Ministrija piešķir finansējumu normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.. Personas datu sniegšana Ministrijai ir obligāts priekšnoteikums finanšu līdzekļu saņemšanai šajā sadaļā minēto pasākumu veikšanai un apmaksai.
|
9.
|
Personāla atlase
|
- CV, motivācijas vēstules un citas personas datu saturošās informācijas izvērtēšanai atbilstoši vakantā amata prasībām – vārds; uzvārds; kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasta adrese); informācija par kandidāta pieredzi, izglītību un prasmēm, kā arī cita informācija, ko datu subjekts norāda CV un kas ir pieejama pievienotajos dokumentos, piemēram, izglītību apliecinošos dokumentos (papildus, piemēram, iegūtā kvalifikācija);
- Interviju organizēšanai un dokumentēšanai – vārds; uzvārds; sniegto atbilžu uz uzdotajiem jautājumiem novērtējums; zināšanu un citi pārbaudes darbi, ko veic, lai iegūtu priekšstatu par kandidāta pieredzi, zināšanām un prasmēm, kas nepieciešami vakantā amata pienākumu pildīšanai; pretendenta apliecinājums par iebildumu neesamību pret Ministrijas amata pretendentu vērtēšanas komisijas sastāvu un komisijas uzdotajiem jautājumiem;
- Lēmuma pieņemšanai un paziņošanai, noslēdzot personāla atlasi – vārds; uzvārds; kontaktinformācija; lēmuma datums, fakts un būtība.
- Lēmuma par ierēdņa pretendenta iecelšanu amatā publicēšanai – vārds, uzvārds, amata nosaukums, nodarbinātības veids, iestādes nosaukums, lēmuma datums un numurs.
|
- Juridiskā pienākuma izpilde (Valsts civildienesta likuma 9. panta piektā daļa)
- Ministrijas leģitīmo interešu īstenošana (pieņemt darbā vakantā amata prasībām atbilstošāku darbinieka kandidātu).
|
|
Glabāšanas termiņš: 6 mēneši no lēmuma pieņemšanas dienas konkrētajā atlases procesā. Ja lēmums ir apstrīdēts, personas datus uzglabā līdz tiesu nolēmuma spēkā stāšanās dienai.
|
|
Apstrādes nepieciešamība: personas datu sniegšana un apstrāde personāla atlases vajadzībām ir obligāts priekšnoteikums, lai Ministrija varētu izvērtēt pretendenta atbilstību amatam izvirzītajām prasībām. Personas datu nesniegšanas gadījumā pretendents amata atlases procedūrā nevar piedalīties un netiks vērtēts.
|
|
10.
|
Vardarbības vai nolaidības rezultātā cietušā bērna ārstēšanai un rehabilitācijai piešķirto finanšu līdzekļu piedziņa
|
Vainīgās personas vārds, uzvārds, personas kods (turpmāk – Identitātes dati) adrese, kontaktinformācija, izdevumu par vardarbības vai nolaidības rezultātā cietušā bērna ārstēšanu un rehabilitāciju esamību apliecinošā informācija (veids, izmaksas apmērs) un dokumenti.
|
Juridisko pienākumu izpilde (Bērnu tiesību aizsardzības likuma 52. panta pirmā daļa (izdevumu piedziņas pienākums), Civilprocesa likums).
|
|
Glabāšanas termiņš: 10 gadi no finanšu līdzekļu piešķiršanas dienas. Piedziņas īstenošanas ietvaros 5 gadi no finanšu līdzekļu atmaksāšanas dienas.
|
Apstrādes nepieciešamība: piedziņas nolūkā datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Ministrijai, tā tos iegūst pati un apstrādā, lai izpildītu cietušā bērna ārstēšanai un rehabilitācijai piešķirto finanšu līdzekļu piedziņas pienākumu.
|
11.
|
Iepirkuma (cenu aptaujas) procesa organizēšana un administrēšana
|
Identitātes dati, adrese, e-pasts, telefona numurs (turpmāk - Kontaktinformācija), informācija par pretendenta personāla vai pieaicināta speciālista tehniskām un profesionālām spējām (pieredze, izglītība, zināšanas, kvalifikācija, amats) un to apliecinoši dokumenti; datu subjekta sniegtā cita informācija, izpildot nolikumā noteiktās prasības. Ministrija kā pasūtītājs apstrādā personas datus tikai tādā apjomā, kāds ir noteikts iepirkuma vai cenu aptaujas nolikumā pievienotajos dokumentos.
|
- Nepieciešamo darbību veikšana, lai noslēgtu pakalpojuma līgumu;
- Normatīvajos aktos, kas reglamentē iepirkuma organizēšanas kārtību, noteikto pienākumu izpilde.
|
|
Glabāšanas termiņš: piedāvājumus un citus iepirkuma dokumentus Ministrija glabā 10 gadus pēc iepirkuma līguma noslēgšanas.
|
|
Apstrādes nepieciešamība: Publisko iepirkumu likums noteic noteikto personas datu apjomu, kuru Ministrijai kā pasūtītājam ir tiesības apstrādāt, savukārt iepirkuma dalībniekiem pienākums sniegt. Personas datu nesniegšanas gadījumā vai sniegšana nepilnā apjomā liedz iespēju piedalīties iepirkuma procedūrā.
|
|
12.
|
Administratīvā akta un faktiskās rīcības tiesiskuma pārbaudes veikšana
|
- Administratīvā akta adresāts: Identitātes dati, Kontaktinformācija, ierosinātās administratīvā procesa lietas ietvaros sniegtā papildu informācija, paskaidrojumi, administratīvā akta saturs, informācija par pieņemto lēmumu administratīvajā lietā atbilstoši Administratīvā procesa likuma 67. pantā noteiktajam un to pārsūdzību, spēkā esamību;
- Pārstāvis: Identitātes dati, Kontaktinformācija, pārstāvību apliecinošs dokuments un to apjoms atbilstoši Administratīvā procesa likuma 38. un 39. pantā noteiktajam, informācija par ierobežojumu neesamību, kas noteikts minētā likuma 36. un 37. pantā.
- Ar administratīvā akta izpildi saistītā informācija, ja adresātam noteikts mantiskā vai nemantiskā kaitējuma atlīdzinājums.
|
Juridiskā pienākuma izpilde (Administratīvā procesa likums, Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas likums, Dokumentu juridiskā spēka likums u.c. tiesību akti).
|
|
Glabāšanas termiņš: 5 gadi no administratīvā akta spēkā stāšanās vai tā izpildes dienas.
|
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam ir pienākums sniegt personas datus Ministrijai, jo personas datu sniegšanu un apstrādi paredz normatīvie akti, kas norādīti pie tiesiskā pamata. Personas datu nesniegšanas gadījumā vai sniedzot tos daļēji, Ministrija nespēs objektīvi un vispusīgi izvērtēt Ministrijas izdotā administratīvā akta vai faktiskās rīcības tiesiskumu.
|
|
13.
|
Administratīvā pārkāpuma procesa lietvedības vešana sociālo pakalpojumu jomā (sociālo pakalpojumu sniegšana bez reģistrēšanās sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā; sociālo pakalpojumu sniedzējiem noteikto prasību neizpilde un sociālo pakalpojumu kvalitātes nenodrošināšana, kas rada vai var radīt tiešus draudus sociālā pakalpojuma saņēmēja drošībai vai veselībai)
|
- Cietusī persona: Identitātes dati, Kontaktinformācija, pret cietušo personu vērstā nodarījuma faktiskie un tiesiskie apstākļi, morālā un/vai materiālā kaitējuma esamības fakts, apmērs, lēmuma par cietušā statusa piešķiršanu vai atteikums piešķirt cietušā statusu saturs, lēmuma administratīvā pārkāpuma lietā saturs, datums, numurs, sūdzības Ministrijai un tiesai, apstrīdot un pārsūdzot lēmumus, tiesas sēžu protokolos un spriedumos iekļautā informācija, spēkā esamības statuss u.c.
- Pārstāvis/aizstāvis: Identitātes dati, Kontaktinformācija, pārstāvību/aizstāvību apliecinošs dokuments un to apjoms;
- Liecinieks: Identitātes dati, sniegtā informācija par lietā pārbaudāmiem faktiskajiem apstākļiem;
- Pie administratīvās atbildības saucamā persona: juridiskās personas valdes locekļa vai fiziskās personas Identitātes dati, Kontaktinformācija, juridiskās personas pārstāvja pilnvarojums, vārds, uzvārds, amats, Kontaktinformācija, administratīvā pārkāpuma būtība, faktiskie un tiesiskie apstākļi.
|
Juridiskā pienākuma izpilde (Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums, Administratīvās atbildības likums, Dokumentu juridiskā spēka likums u.c. tiesību akti).
|
|
Glabāšanas termiņš: 10 gadi no pieņemtā lēmuma administratīvā pārkāpuma lietā spēkā stāšanās dienas.
|
|
Apstrādes nepieciešamība:
- Pie administratīvās atbildības saucamai personai ir pienākums sniegt Ministrijai Identitātes datus un informāciju par dzīvesvietas vai elektroniskā pasta adreses maiņu procesa laikā. Pārējo informāciju, kas nepieciešama personas vainas pierādīšanai, Ministrija iegūst pati, ievērojot normatīvajos aktos noteiktus pienākumus attiecībā uz personas vainas pierādīšanu administratīvā pārkāpuma izdarīšanu, dokumentos iekļaujamo personas datu saturošu informāciju un rīcību ar dokumentiem sūdzības saņemšanas gadījumā, pieņemot lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā.
- Cietušajam un lieciniekam ir ar likumu noteikts pienākums sniegt Ministrijai Identitātes datus un visu viņa rīcībā esošu informāciju, kas saistīta ar konkrēto administratīvo pārkāpumu. Personas datu nesniegšanas gadījumā Ministrija nebūs tiesīga atzīt personu par cietušo, nespēs objektīvi un vispusīgi izmeklēt administratīvo pārkāpumu un saukt pie administratīvās atbildības vainīgo personu. Lieciniekam par nepamatotu atteikšanos sniegt liecības ir paredzēta kriminālatbildība.
- Pārstāvim un aizstāvim ir ar likumu noteikts pienākums sniegt Ministrijai Identitātes datus un pārstāvību/aizstāvību apliecinošus dokumentus. Personas datu nesniegšanas gadījumā nevar tikt īstenota personas pārstāvība, aizstāvība.
|
|
14.
|
Ministrijas pārstāvības, interešu nodrošināšana tiesvedības procesā, tiesu nolēmuma izpildes organizēšana
|
- Prasītājs, pieteicējs, atbildētājs: Identitātes dati, Kontaktinformācija, strīdus būtība, faktiskie un tiesiskie apstākļi, kaitējuma/zaudējuma esamības fakts, veids, apmērs, ārpustiesas izskatīšanas esamība un to apstākļi, strīdu pamatojošo dokumentu saturs, tiesvedības informācija, tiesas spriedumi, pārsūdzības informācija, spēkā stājies tiesu nolēmums, lietas izskatīšanas rezultāts un to izpilde.
- Otrās puses pārstāvis: Identitātes dati, Kontaktinformācija, pārstāvību apliecinošs dokuments un to apjoms.
|
- Juridiskā pienākuma izpilde (Civilprocesa likums, Kriminālprocesa likums, Administratīvā procesa likums, Administratīvās atbildības likums, Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas likums, Dokumentu juridiskā spēka likums u.c. tiesību akti);
- Ministrijas leģitīmo interešu īstenošana (pierādīt līgumsaistību izpildi vai rīcības tiesiskumu, kā arī pieņemtā lēmuma tiesiskumu un pamatotību; saņemt zaudējuma atlīdzinājumu, ko līgumslēdzēja puse vai kāda cita persona ir nodarījusi Ministrijai ar savu darbību vai bezdarbību.)
|
|
Glabāšanas termiņš: 10 gadi no tiesu nolēmuma spēkā stāšanās vai tā izpildes dienas attiecīgajā strīdā.
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Ministrijai. Tā personas datus iegūst un nodod tiesu instancēm pati, ievērojot normatīvajos aktos noteiktus pienākumus attiecībā uz dokumentos iekļaujamo personas datu saturošu informāciju.
|
15.
|
Informācijas sniegšana valsts pārvaldes iestādēm, tiesībaizsardzības iestādēm, tiesām normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un apjomā
|
Personas datu saturošā informācija (Identitātes dati, Kontaktinformācija, pieprasījuma būtība, mērķis un cita informācija, kas ietverta pieprasījumā un ko izsniedz, izpildot to.
|
- Juridiskā pienākuma izpilde (piemēram, administratīvā pārkāpuma, kriminālprocesa regulējošie normatīvie akti, kas nosaka pienākumu sniegt personas datu saturošu informāciju);
- Ministrijas leģitīmo interešu īstenošana (piemēram, ziņošana par pret Ministrijas īpašumu vērsto noziedzīgo nodarījumu).
|
|
Glabāšanas termiņš: 5 gadi no datu apstrādes veikšanas dienas.
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Ministrijai. Tā personas datus iegūst un nodod valsts pārvaldes iestādēm, tiesībaizsardzības iestādēm, tiesām Ministrijas, trešās personas vai sabiedrības interešu īstenošanas nolūkos, tai skaitā, ievērojot attiecīgā procesa regulējošajā normatīvajā aktā noteikto pienākamu sniegt informācijas pieprasītājam pieprasīto informāciju.
|
16.
|
Lietvedības funkciju veikšana (korespondences apstrāde un atbildes sniegšana)
|
Identitātes dati, Kontaktinformācija un cita informācija, kas ietverta saņemtajā dokumentā un sagatavotajā atbildē.
|
- Juridiskā pienākuma izpilde (piemēram, Vispārīgajā datu aizsardzības regulā noteiktais pienākums īstenot datu subjekta tiesības, pierādīt šāda pienākuma izpildi);
- Ministrijas leģitīmo interešu īstenošana (piemēram, pierādījumu saglabāšana, lai pierādītu Ministrijas rīcības tiesiskumu ar Jūsu personas datiem, normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildi un ar to saistītajiem aspektiem).
|
|
Glabāšanas termiņš: 5 gadi no atbildes sniegšanas dienas.
|
Apstrādes nepieciešamība: normatīvie akti (piemēram, Iesniegumu likums, Dokumentu juridiskā spēka likums u.c. attiecīgo kārtību vai procesu regulējošie normatīvie akti) paredz pienākumu norādīt noteikto personas datu apjomu, lai Ministrija šo iesniegumu, pieprasījumu vai sūdzību varētu izvērtēt un sniegt atbildi pēc būtības. Neievērojot dokumenta juridiskā spēka, ierobežotas pieejamības informācijas pieprasījuma pamatojuma prasības, nenorādot nepieciešamo datu apjomu, Ministrija nespēs izskatīt un izvērtēt Jūsu lūgumu pēc būtības.
|
17.
|
Audita un citu pārbaužu veikšana Ministrijas padotībā esošajās valsts pārvaldes iestādēs, sociālo pakalpojumu sniedzēju institūcijās un pie iespējamiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, kuri nav reģistrējušies sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā
|
Ministrija apstrādā tikai un vienīgi audita un citu pārbaužu veikšanai nepieciešamo personas datu saturošu informāciju, kas var ietvert gan šo iestāžu darbinieku, gan klientu personas datus (identificējošie dati, kontaktinformācija, kā arī cita no pārbaudes būtības izrietošā un nepieciešamā informācija par fizisko personu).
|
Uzdevumu izpilde, ko Ministrija veic sabiedrības interesēs vai īstenojot tai likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras (Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 14. panta pirmās daļas 4. punkts, MK 2004. gada 27. janvāra noteikumu Nr.49 “Labklājības ministrijas nolikums” 6.8. apakšpunkts)
|
|
Glabāšanas termiņš: padotības iestāžu veikto pārbaužu dokumentus Ministrija glabā 5 gadus no pārbaudes pabeigšanas dienas. Revīziju, neatkarīgu ekspertu, auditoru ziņojumus un apstiprinājuma dokumentus par ieteikumu izpildi glabā pastāvīgi.
|
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Ministrijai. Tā personas datus iegūst pati no padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm, sociālo pakalpojumu sniedzēju institūcijām un iespējamiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, kuri nav reģistrējušies sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā, kas nepieciešami pārbaužu vai audita veikšanai.
|
|
18.
|
Ministrijas funkciju un uzdevumu izpildei nepieciešamo ārpakalpojumu izmantošana
|
Pakalpojuma sniedzēja paraksttiesīgās personas identificējošā informācija, līguma kontaktpersonas identificējošā un kontaktinformācija, finanšu un maksājuma datos ietvertā personas datu saturošā informācija.
|
- Līguma noslēgšana un izpilde;
- Ministrijas leģitīmo interešu īstenošana (pakalpojuma saņemšana atbilstoši noslēgtajam līgumam; nodrošināt Jums ērtāku, pieejamāku pakalpojumu sniegšanu).
|
|
Glabāšanas termiņš: līdz līgumsaistību pilnīgai izpildei un vai noilguma iestāšanās brīdim likumisko interešu īstenošanas nolūkos (komerctiesiskie strīdi 3 gadi, datu aizsardzības strīdi 5 gadi).
|
Apstrādes nepieciešamība: Dokumentu juridiskā spēka likums paredz pienākumu iekļaut noteikto personas datu apjomu, lai dokuments būtu juridiski saistošs līgumslēdzēju pusēm. Kontaktinformācijas un kontaktpersonu datu apstrāde nepieciešama līgumsaistību izpildei. Personas datu nesniegšanas gadījumā līgumsaistības nevar tikt un netiks nodibinātas. Kontaktinformācijas, izmainu gadījumā tās aktuālās informācijas nesniegšana var būtiski ierobežot līgumsaistību pienācīgu izpildi.
|
19.
|
Noziedzīgu nodarījumu, kas saistīta ar īpašuma aizsardzību, novēršana un atklāšana, normatīvo aktu un drošības iestāžu prasību izpilde
|
Personas attēls, izskats, vizuāli fiksēta uzvedība, personas attēla ieraksta laiks (datums, laiks) un vieta.
|
- Juridiskā pienākuma izpilde (MK 2021. gada 6. jūlija noteikumi Nr. 508 “Kritiskās infrastruktūras, tajā skaitā Eiropas kritiskās infrastruktūras, apzināšanas, drošības pasākumu un darbības nepārtrauktības plānošanas un īstenošanas kārtība”);
- Ministrijas leģitīmo interešu īstenošana (Ministrijas īpašuma aizsardzība; īpašuma bojāšanas vai nolaupīšanas pierādīšanas; atlīdzības saņemšana par Ministrijas īpašuma bojāšanu vai nolaupīšanu).
|
|
Glabāšanas termiņš: 30 dienas no ieraksta veikšanas dienas Ministrijas teritorijā un koplietošanas telpās veiktajai videonovērošanai.
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Ministrijai. Tā personas datus iegūst pati ar videonovērošanas sistēmas starpniecību tās leģitīmo interešu īstenošanas nolūkā.
|
20.
|
Piekļuves Ministrijas telpām nodrošināšana
|
Apmeklētāja vārds, uzvārds, amats (ja apmeklētājs ir Ministrijas padotībā esošās iestādes nodarbinātais), datums un laiks.
|
Ministrijas leģitīmo interešu īstenošana (novērst nepiederošu personu iekļūšanu Ministrijas ēkā, Ministrijai nepiederošu personu brīvu pārvietošanos pa ministrijas telpām).
|
|
Glabāšanas termiņš: līdz attiecīgās darba dienas beigām.
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam ir pienākums sniegt personas datus Ministrijai tās leģitīmo interešu īstenošanas nolūkā. Nesniedzot personas datus, datu subjektam būs liegta piekļuve Ministrijas telpās.
|
21.
|
Sociālo tīklu profilu administrēšana un uzturēšana
|
Lietotāja vārds, lietotāja atsauksme par publicētajām ziņām un komentāri, saņemtās un nosūtītās ziņas saturs.
|
Uzdevumu izpilde, ko Ministrija veic sabiedrības interesēs vai īstenojot tai likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras (sabiedrības informēšana par nozares politiku un Ministrijas padotībā esošo iestāžu darbību).
|
|
Glabāšanas termiņš: saziņas ietvaros iegūto informāciju Ministrija apstrādā līdz atbildes sniegšanas dienai; lietotāja atsauksme par publicētajām ziņām un komentāri saglabājas līdz sava profila sociālajā tīklā dzēšanas brīdim.
|
Apstrādes nepieciešamība: pienākums sniegt personas datus Ministrijai iestājas tikai tādā gadījumā, ja datu subjekts vēlas saņemt personalizētu atbildi vai konsultāciju viņam interesējošajā jautājumā.
|
22.
|
Tīmekļvietnes uzturēšana un darbības uzlabošana
|
Lietotāja IP adrese; apmeklējuma laiks; apmeklētās lapas un tajā pavadītais laiks; pārlūkprogrammas veids, operētājsistēma; tīmekļa adreses, no kurām lietotājs ir nonācis mūsu mājaslapā.
|
- Jūsu piekrišana pamata (analītisko sīkdatņu izmantošanai);
- Ministrijas leģitīmo interešu īstenošana (obligāto sīkdatņu izmantošanai, bez kurām mājaslapas darbība nav iespējama; mājaslapas izmantošanas ērtuma un drošuma nodrošināšanai)
|
|
Glabāšanas termiņš: atbilstoši sīkdatņu politikā norādītajam katra sīkdatņu veida darbības ilgumam.
|
Apstrādes nepieciešamība: Mājaslapas apmeklētājam ir pienākums sniegt personas datus Ministrijai tikai tādā gadījumā, ja ir vēlme saņemt personalizētu un uz viņu gadījumu attiecināmu skaidrojumu, pamatojoties uz sniegto situācijas faktoloģiju.
|
23.
|
Konsultatīvās padomes sēdes, pasākumu un semināru organizēšana
|
- Dalībnieku vārds, uzvārds, iestādes nosaukums, amats, e-pasta adrese, tālruņa numurs;
- Personas attēls, audio un video ieraksts – ja pasākuma vai semināra gaitu fiksē audio, video veidā;
- Surdotulkojums Invaliditātes lietu nacionālās padomes sēdes audio un videoierakstos
|
Uzdevumu izpilde, ko Ministrija veic sabiedrības interesēs vai īstenojot tai likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras (konsultatīvās padomes darbības nodrošināšana atbilstoši MK 2004. gada 29. jūnija noteikumos Nr. 561 “Invaliditātes lietu nacionālās padomes nolikums” un citas attiecīgās padomes nolikumā noteiktajam, sabiedrības un padotībā esošo iestāžu nodarbināto informēšana par aktualitātēm, īstenoto Ministrijas darbu u.tml.)
|
|
Glabāšanas termiņš: pasākuma un semināra dalībnieku pieteikumi glabājas līdz attiecīgā pasākuma organizēšanas dienai. Projekta ietvaros īstenoto pasākumu un semināru videoieraksta glabāšanai piemērojams projekta īstenošanas un dokumentu glabāšanas termiņš. Konsultatīvās padomes sēdes protokoli glabājas pastāvīgi, izņemot Sociālās drošības apakšpadomes un Sociālo pakalpojumu attīstības padomes – 5 gadi. Invaliditātes lietu nacionālās padomes ieraksti Ministrijas tīmekļvietnē glabājas 5 gadus no to publicēšanas dienas.
|
|
Apstrādes nepieciešamība: semināra, Konsultatīvās padomes locekļiem un tās sēdes dalībniekam ir pienākums sniegt personas datus Ministrijai, lai tā varētu sagatavot tās programmu, veikt dalībnieku uzskaiti, kā arī informēt dalībniekus par pasākuma izmaiņām, piekļuves tiesībām, ja tas notiek attālināti. Konsultatīvās padomes locekļiem personas datu sniegšanas obligātums ir saistāms arī ar personas iekļaušanu padomes sastāvā.
|
|
24.
|
Kvalitātes kontrole un uzlabošana
|
Personas vārds, uzvārds, balss, telefonsarunas datums, laiks un tajā paustā informācija.
|
Ministrijas leģitīmo interešu īstenošana (sniegt pakalpojumus un to saņēmēju apkalpošanu, iedzīvotāju informēšanu par interesējošiem jautājumiem augstākā kvalitātē atbilstoši viņu interesēm, saglabāt pierādījumus par Ministrijas nodarbināto iespējamu neētisku un vispārpieņemtās uzvedības normām neatbilstošu saziņu).
|
|
Glabāšanas termiņš: 30 dienas no ieraksta veikšanas dienas.
|
Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Ministrijai. Tā personas datus iegūst pati ar telefonieraksta sistēmas starpniecību tās leģitīmo interešu īstenošanas nolūkā.
|
|
|
|
|
|
|