Labklājības ministrija (LM) ir nosūtījusi oficiālu vēstuli visām Latvijas novadu un republikas pilsētu pašvaldībām ar aicinājumu nodrošināt saviem iedzīvotājiem iespēju jebkurā diennakts laikā vienkāršotā un saprotamā veidā iegūt aktuālo informāciju par atbalsta saņemšanas iespējām Covid-19 izplatības izraisītās ārkārtējās situācijas laikā.
Lai mazinātu Covid-19 krīzes laikā noteikto ierobežojošo pasākumu negatīvo ietekmi, valstī tiek nodrošināti dažādi atbalsta pasākumi sociāli mazāk aizsargātajām grupām (pabalsts krīzes situācijā, dīkstāves pabalsts, slimības palīdzības pabalsts, atbalsts vecāku pabalsta saņēmējiem, atbalsts cilvēkiem ar invaliditāti, bezdarbnieka palīdzības pabalsts, u.c.). Tomēr, nonākot dažādās ar Covid-19 izplatību saistītās krīzes situācijās, daudziem iedzīvotājiem rodas grūtības atrast informāciju par iespējām saņemt palīdzību un pakalpojumus, kā arī trūkst psiholoģiska un emocionāla atbalsta dzīves grūtību pārvarēšanā.
LM aicina pašvaldības regulāri aktualizēt un papildināt pašvaldību mājas lapās izvietoto informāciju. Piemēram, papildinot to ar psiholoģiskā un emocionālā atbalsta saņemšanas iespējām un aicinot savus iedzīvotājus skatīties vietni www.covid19.gov.lv, kurā vienuviet ir pieejama aktuālā informācija par dažādiem jautājumiem saistībā ar Covid-19. Pašvaldības arī aicinātas plaši informē, ka nepieciešamības gadījumā cilvēki var zvanīt uz diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 8345.
Vienlaicīgi pašvaldības aicinātas dažādot informēšanas kanālus (piemēram, informāciju izvietojot arī pašvaldības sociālajos kontos, uz ziņojumu dēļiem, autobusu pieturās, ģimenes ārstu praksēs, un citās iedzīvotājiem pieejamās vietās), kā arī izvērtēt iespēju pašvaldībās ieviest vienotu tālruni iedzīvotāju komunikācijai par aktuālajiem jautājumiem ar sociālo dienestu u.c. iestādēm.
LM tīmekļa vietnē - sadaļā Covid-19 (https://www.lm.gov.lv/lv/informacija-par-covid-19) tiek ievietota aktuālā ministrijas rīcībā esošā sociālās nozares informācija, tajā skaitā šajā sadaļā ir redzama apkopota informācija par psihoemocionāla atbalsta bezmaksas saņemšanas iespējām (krīzes un atbalsta tālruņiem) Covid-19 laikā. Regulāri tiek publicētas un atjaunotas vadlīnijas sociālo dienestu un sociālo pakalpojumu sniedzēju darbam ārkārtējā situācijā, kā arī ir pieejamas vadlīnijas par rīcību situācijā, kad vecāks ir saslimis ar COVID-19 un ir nepieciešams nodrošināt bērna aprūpi drošos apstākļos.