Labklājības ministrija ir sagatavojusi trīs tiesību aktu projektus, kas paredz pārdalīt Eiropas Savienības fondu finansējumu 2,3 miljonu apmērā deinstitucionalizācijas projektu īstenošanai. Tas nodrošinās sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamību, pēc kuriem pieprasījums ir strauji audzis.
Papildu finansējums deinstitucionālizācijas (DI) projektiem nepieciešams, jo daudzas pašvaldības ir pabeigušas pakalpojumu infrastruktūras izveidi un uzsākušas aktīvu pakalpojumu sniegšanu. Pieprasījums pašvaldībās pēc šiem pakalpojumiem ir lielāks kā sākotnēji prognozēts DI projektos un bez papildu finansējuma nav iespējams segt visas ar pašvaldībām uzņemtās līgumsaistības par pakalpojumu sniegšanu.
Nepiešķirot papildu finansējumu DI projektiem, jau šī gada jūlijā plānošanas reģioniem būtu jāaptur jaunu pakalpojumu piešķiršana, lai arī projektos tā plānota līdz šī gada septembrim. Pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana negatīvi ietekmētu ne tikai cilvēkus, kuri nesaņems individuālo vajadzību nodrošināšanai nepieciešamos pakalpojumus, bet arī viņu līdzcilvēkus, kuru aprūpē ir personas ar funkcionāliem traucējumiem.
Papildu finansējums DI projektiem plāno pārdalīt no diviem Labklājības ministrijas pārziņā esošiem pasākumiem, kuros ir izveidojies finansējuma ietaupījums. Piemēram, finansējums bija paredzēts sociālā mentora pakalpojums Ukrainas civiliedzīvotājiem, taču pieprasījums pēc tā bija ievērojami mazāks, nekā sākotnēji plānots. Zemāks ir arī darba devēju pieprasījums subsidēto darba vietu izveidei. Arī darba devēju noteiktā atalgojuma apjoms subsidētajās darba vietās bija zemāks nekā sākotnēji plānots.
ES fondu finansējuma pārdale ierosināta ar mērķi nodrošināt efektīvu ES fondu izmantošanu, operatīvi pārstrukturizējot un novirzot investīcijas Labklājības nozares aktuālajām vajadzībām.
Labklājības ministrija ir sagatavojusi trīs tiesību aktu projektus, kas paredz pārdalīt Eiropas Savienības fondu finansējumu 2,3 miljonu apmērā deinstitucionalizācijas projektu īstenošanai. Tas nodrošinās sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamību, pēc kuriem pieprasījums ir strauji audzis.
Papildu finansējums deinstitucionālizācijas (DI) projektiem nepieciešams, jo daudzas pašvaldības ir pabeigušas pakalpojumu infrastruktūras izveidi un uzsākušas aktīvu pakalpojumu sniegšanu. Pieprasījums pašvaldībās pēc šiem pakalpojumiem ir lielāks kā sākotnēji prognozēts DI projektos un bez papildu finansējuma nav iespējams segt visas ar pašvaldībām uzņemtās līgumsaistības par pakalpojumu sniegšanu.
Nepiešķirot papildu finansējumu DI projektiem, jau šī gada jūlijā plānošanas reģioniem būtu jāaptur jaunu pakalpojumu piešķiršana, lai arī projektos tā plānota līdz šī gada septembrim. Pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana negatīvi ietekmētu ne tikai cilvēkus, kuri nesaņems individuālo vajadzību nodrošināšanai nepieciešamos pakalpojumus, bet arī viņu līdzcilvēkus, kuru aprūpē ir personas ar funkcionāliem traucējumiem.
Papildu finansējums DI projektiem plāno pārdalīt no diviem Labklājības ministrijas pārziņā esošiem pasākumiem, kuros ir izveidojies finansējuma ietaupījums. Piemēram, finansējums bija paredzēts sociālā mentora pakalpojums Ukrainas civiliedzīvotājiem, taču pieprasījums pēc tā bija ievērojami mazāks, nekā sākotnēji plānots. Zemāks ir arī darba devēju pieprasījums subsidēto darba vietu izveidei. Arī darba devēju noteiktā atalgojuma apjoms subsidētajās darba vietās bija zemāks nekā sākotnēji plānots.
ES fondu finansējuma pārdale ierosināta ar mērķi nodrošināt efektīvu ES fondu izmantošanu, operatīvi pārstrukturizējot un novirzot investīcijas Labklājības nozares aktuālajām vajadzībām.